[:it]CARNEVALE: THE MORE GOALS’ BELLE[:CARNIVALVAL: THE MOST BEAUTIFUL DESTINATIONS[:]

[:it]CARNIVAL: THE MORE GOALS’ BELLE[:in]CARNIVAL: THE MOST BEAUTIFUL DESTINATIONS[:]

[:it]

Ci sono luoghi al mondo che sembrano essere nati per celebrare questa festa. Se viaggiate a Febbraio, ecco le mete più belle dove passare il Carnevale

Luoghi e città esaltano la propria bellezza.

Eccoti catapultata in un altra epoca, dove il tempo sembra essere tornato indietro e improvvisamente essersi fermato.

Oggi il cielo è più blu del solito. I raggi del sole passano attraverso il viso. Nonostante il volto è cosi coperto, riesci a sentire più forte qualsiasi odore, riesci a percepire qualsiasi cosa ti circonda, e senti più ampio il rombo delle emozioni.

Oggi tutto è amplificato….

Tutto può accadere….

Con questa maschera, oggi,puoi sentirti libera di essere ciò che vuoi….

In questo giorno così spensierato….

Senti di poter esprimere tutta la tua anima, sei libera dai pregiudizi e nascondi la tua vera immagine. Quella che spesso ti rende insicura.

Con questo abito così colorato e pieno di perle, piume e ricami oggi sei tu la protagonista!

La musica è ovunque.

Puoi sentire il dolce profumo delle chiacchiere e delle castagnole.

Ti lasci trasportare dai tuoi sogni in una realtà diversa e un’atmosfera unica. L’aria che respiri è piena di gioia, di festa, suoni e allegria….

Volano coriandoli nel cielo ed è come se la felicità ti piovesse improvvisamente sopra la testa….

E’ carnevale….

Carnevale: le mete più belle

Culture e tradizioni diverse. A febbraio questa festa riesce ad unire in un aria di festa tutte le parti del mondo…..

Vediamo quali sono le mete più belle, dove andare, le feste più insolite e quelle più spettacolari per questo carnevale 2018

CARNEVALE DUNKERQUE

Al confine con il belgio, il carnevale più lungo del mondo si festeggia qui. Il carnevale più brioso e colorato del Nord della Francia. Un’appuntamento senza età.

CARNEVALE DEI BUSO

In Ungheria, il più antico carnevale caratterizzato da maschere terrificanti: i buso. In 2007, dichiarato patrimonio intellettuale del mondo dall’Unesco.

CARNEVALE DI COLONIA

Il più folle. Chiamato anche il carnevale delle donne. In una giornata, gruppi di donne di tutte le età vanno in giro per la città a fare baldoria e tagliare le cravatte dimalcapitatiuomini, chiedendo poi il Butzen, il bacio sulla guancia.

CARNEVALE DI PRAGA

Il carnevale Boemo è l’evento più atteso della capitale Ceca. La festa affonda le sue radici nel Medioevo. Maschere, costumi d’epoca e balletti incorniciano la splendida città di praga.

CARNEVALE SVEVO-ALEMANNO

Da Friburgo a Baden-Baden, sfileranno le Narrenzunfte. Maschere di legno intagliato e decorato.

CARNEVALE DI BINCHE

Il carnevale più popolare del Belgio. Capolavoro del patrimonio orale e immateriale dell’Umanità nel 2003. Vediamo protagoniste le bizzarre figure (maschere di cera) chiamate Gilles.

CARNEVALE DI ORURO

The carnevale mostra la sua vera natura con costumi ornamentali, musica senza interruzioni e bevande a non finire. Una mescolanza di credenze religiose ha ispirato balli di gruppi tipici boliviani.

CARNEVALE DI SITGES

Sulla Costa Brava il carnevale più famoso è quello di Sitges. A due passi da Barcellona il carnevale più trasgressivo e dirompente. Si balla per le strade e nei locali, rigorosamente in maschera.

CARNEVALE DI TENERIFE

Una folla ricca di entusiasmo e colori gioisce per le strade accompagnata da canti e balli popolani, sfoggiando vestiti super colorati, sfilate di carri allegorici accompagnata da una folla variopinta e piazze coloratissime che con il clima favorevole rendono l’evento uno dei più belli del mondo dopo quello di Rio.

CARNEVALE DI GRAN CANARIA

Il programma prevede sfilate di carri allegorici, spettacolo di danze folcloristiche, concerti di musica locale e sudamericana, in tutta l’isola ma in particolare a Las Palmas, il cuore del carnevale.

CARNEVALE DI VENEZIA

Lungo i canali del lido di Venezia. Chi non conosce la città più romantica d’Italia e le sue maschere?Un posto, unico al mondo, dove tutto può accadere, dove ogni scorcio non cessa di incantare. Il carnevale sembra essere nato qui…..

CARNEVALE DI VIAREGGIO

Considerato uno dei più importanti carnevali d’Italia. I carri,sono fra i più grandi e movimentati del mondo. Sfilano lungo la passeggiata a mare viareggina. Il tema principale dell’evento è da sempre la satira, di tipo politico e sociale.

CARNEVALE DI IVREA

Festa di rilevanza internazionale, il carnevale di ivrea è conosciuto per la sua particolarebattaglia delle arance

CARNEVALE DI TRINIDAD E TOBAGO

Il carnevale caraibico noto in tutto il mondo per i suoi costumi colorati e per le sue feste esuberanti, le musiche, gli spettacoli.

CARNEVALE DI RIO DE JANEIRO

Non ha bisogno di presentazioni, il carnevale più bello e conosciuto al mondo. Un vero spettacolo per gli amanti dei carri allegorici, i più grandi al mondo. Un paradiso per gli appassionati di samba che vedono sfilare le più grandi scuole di danza. Attira ogni anno milioni e milioni di turisti da ogni parte del mondo.

CARNEVALE DI NEW ORLEANS

Gli Stati Uniti attedono tutto l’anno questa festa, dopo mesi e mesi di preparativi che la città e i singoli cittadini effettuano per renderla memorabile. L’elemento più importante del Carnevale sono le numerose parate organizzate,che si tengono nei diversi quartieri della città. Ogni Parade Krewe ha la sua storia ed il suo tema portante.

 

E voi dove lo passerete o a quale festa parteciperete quest’anno? Fatemi sapere nei commenti.

 

 

 

 

 [:in]

There are places in the world that seem to have been born to celebrate this festival. If you are traveling in February, here are the most beautiful destinations to spend the 2018 Carnival

Places and cities enhance their beauty.

Here you are catapulted into another era, where time seems to have come back and suddenly stopped.

Today the sky is bluer than usual. The sun’s rays pass through the face. Although the face is so covered, you can feel any smell stronger, you can feel anything around you, and feel the roar of emotions wider.

Today everything is amplified ….

Everything can happen ….

With this mask, today, you can feel free to be what you want ….

On this day so carefree ….

Feel that you can express your whole soul, you are free from prejudices and hide your true image. What often makes you insecure.

With this dress so colorful and full of pearls, feathers and embroidery today you are the protagonist!

Music is everywhere.

You can smell the sweet scent of chatter and chestnut.

You let yourself be carried away by your dreams into a different reality and a unique atmosphere. The air you breathe is full of joy, of celebration, sounds and joy ….

They fly confetti in the sky and it’s like happiness suddenly rains over your head ….

It is carnival ….

Carnival 2018: the most beautiful destinations

Different cultures and traditions. In February this party manages to unite in a festive atmosphere all parts of the world …..

Let’s see what are the most beautiful destinations, where to go, the most unusual parties and the most spectacular for this 2018 carnival

CARNIVAL DUNKERQUE

On the border with Belgium, the longest carnival in the world is celebrated here. The most lively and colorful carnival in the North of France. An ageless appointment.

CARNIVAL OF BUSO

In Hungary, the oldest carnival features terrifying masks: the buso. In 2007, declared world intellectual heritage by UNESCO.

COLONIA CARNIVAL

The most insane. Also called the women’s carnival. In one day, groups of women of all ages go around the city to party and cut the ties ofunfortunatemen, then asking the Butzen, the kiss on the cheek.

CARNIVAL OF PRAGUE

The Bohemian carnival is the most awaited event in the Czech capital. The festival has its roots in the Middle Ages. Masks, period costumes and ballets frame the beautiful city of Prague.

CARNIVAL SVEVO-ALEMANNO

From Friborg to Baden-Baden, the Narrenzunfte will parade. Masks of wood carved and decorated.

CARNIVAL OF BINCHE

The most popular carnival in Belgium. Masterpiece of the oral and intangible heritage of Humanity in 2003. We see protagonists the bizarre figures (wax masks) called Gilles.

CARNIVAL OF ORURO

The carnival shows its true nature with ornamental costumes, uninterrupted music and endless drinks. A mixture of religious beliefs inspired dances of typical Bolivian groups.

CARNIVAL OF SITGES

On the Costa Brava the most famous carnival is that of Sitges. A few steps from Barcelona, ​​the most transgressive and disruptive carnival. You dance in the streets and in the premises, strictly in disguise.

CARNIVAL OF TENERIFE

A crowd full of enthusiasm and color rejoices in the streets accompanied by folk songs and dances, wearing super-colored dresses, parades of allegorical floats accompanied by a colorful crowd and colorful squares that with the favorable climate make the event one of the most beautiful in the world after that of Rio.

CARNIVAL OF GRAN CANARIA

The program includes parades of allegorical floats, a show of folk dances, concerts of local and South American music, throughout the island but especially in Las Palmas, the heart of the carnival.

CARNIVAL OF VENICE

Along the canals of the Lido of Venice. Who does not know the most romantic city in Italy and its masks? A place, unique in the world, where everything can happen, where every glimpse does not cease to enchant. The carnival seems to have been born here …..

VIAREGGIO CARNIVAL

Considered one of the most important carnivals in Italy. The wagons are among the largest and most animated in the world. Parade along the seaside promenade viareggina. The main theme of the event has always been satire, political and social.

CARNIVAL OF IVREA

Festival of international importance in italy, the carnival of Ivrea is known for its particularbattle of oranges

CARNIVAL OF TRINIDAD AND TOBAGO

The Caribbean Carnival known throughout the world for its colorful costumes and for its exuberant parties, music, shows.

CARNIVAL OF RIO DE JANEIRO

It needs no introduction, the most beautiful and well-known carnival in the world. A real show for lovers of allegorical floats, the biggest in the world. A paradise for samba fans who see the biggest dance schools parade. Every year attracts millions and millions of tourists from every part of world.

CARNIVALE OF NEW ORLEANS

The United States is waiting all year this holiday, after months and months of preparation that the city and the individual citizens make to make it memorable. The most important element of the Carnival are the numerous organized parades, which are held in the different districts of the city. Each Parade Krewe has its own history and its main theme. And where do you go to or will you be attending this year? Let me know in the comments.[:]

This Post Has 2 Comments

  1. come aumentare i followers su twitter app

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in penning this blog. I’m hoping to view the same high-grade blog posts from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own blog now 😉

  2. roll up evorter

    What i do not understood is in fact how you are now not really a lot more neatly-liked than you may be right now. You are so intelligent. You understand thus significantly in terms of this topic, produced me in my view imagine it from numerous various angles. Its like women and men don’t seem to be fascinated except it?¦s one thing to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs outstanding. All the time take care of it up!

Leave a Reply