[:it]Places and events in the world not to be missed with the arrival of spring [:in]PLACES AND EVENTS IN THE WORLD NOT TO BE MISSED WITH THE ARRIVAL OF SPRING[:]

[:it]Places and events in the world not to be missed with the arrival of spring [:in]PLACES AND EVENTS IN THE WORLD NOT TO BE MISSED WITH THE ARRIVAL OF SPRING[:]

[:it]

Ci sono tanti luoghi ed eventi bellissimi nel mondo da non perdere con l’arrivo della primavera. Eventi unici che vi faranno voglia di prenotare un viaggio.

Places and events in the world not to be missed with the arrival of spring

Parigi e il salone del libro

Si svolge dal 15 al 18 marzo 2019. ll Salone del libro di Parigi è uno degli eventi culturali più importanti a livello europeo. Ogni anno a primavera, su un’area di 55.000 m² del centro espositivo di Porte de Versailles. Un’ottima occasione per visitare la città dell’amore.

Expédition au salon du livre de Paris – Une Pile de Livres

Festival delle lanterne a Taiwan

Si svolge da fine febbraio a inizi di marzo. Ogni anno la data varia

Il festival delle lanterne incanta i cieli di Nuova Taipei, a Taiwan

Per una decina di giorni i cittadini di Taiwan invadono le strade illuminate a festa e lasciano volare nel cielo le loro lanterne ispirate al segno zodiacale dell’anno

Check out "Pingxi Sky Lantern Festival" in Taiwan

Festival birra stoccarda

Un festival più popolare che interessa più i residenti che i turisti stranieri. Durante la quale filano i tradizionali carri della birra, sfarzosamente addobbati, i gruppi musicali e i cori provenienti da tutta la regione, in una allegra e festosa atmosfera.

Stuttgarter Frühlingsfest - Spring German beer festival

Amsterdam

Amsterdam in primavera è una buona idea di viaggio per due eventi bellissimi….

Il primo è che il 27 aprile si festeggia come ogni anno la Festa del Re. Si tratta dell festival nazionale più famoso d’Olanda, che coinvolge tutta la città nel più grande street-party dell’anno.

Il Koningsdag è ufficialmente la celebrazione nazionale del compleanno del Re ma è soprattutto una buona scusa per fare festa! I festeggiamenti si svolgono in tutti i Paesi Bassi ma è ad Amsterdam che la festa è particolarmente movimentata e sfrenata, con le strade stracolme di folla arancione.

festa del re

Centinaia di barche riempiono di musica i canali. Si può ammirare un tripudio di accessori, bandiere e gadget rigorosamenteorange”, il colore della monarchia.

Il secondo motivo è che da metà marzo a metà maggio si può assistere nel parco di Keukenhof a Lisse alla straordinaria Fioritura dei Tulipani

Keukenhof, Lisse, The Netherlands

Italia

Con l’arrivo della primavera alcune località italiane più famose diventano ancora più belle.

Per esempio a Sorrento, cittadina costiera difronte la baia di Napoli, si decora del giallo dei Limoni che rendono ancora più accesa la natura e spettacolare il golfo.

🇮🇹Positano (@ig_italia) su Instagram: "📷 @villabohemepositano. Il nome Positano ha un’origine affascinante legata alla…"

Le cinque terre in Liguria con la fioritura della primavera, incornicia ancora meglio lo splendido paesaggio di questi paesini a strapiombo sul mare con le tipiche case liguri colorate.Spring in Manarola. 1 of the 5 wonderful villages of the Cinque Terre.

Festival internacional Chocolate de obidos in Portogallo

Per una decina di giorni lo splendido borgo medievale di Obidos, in Portogallo, ospiterà bancarelle, palcoscenici, esposizioni tutto in onore del cioccolato.I ristoranti inventano piatti originali e organizzano corsi e laboratori di cucina per dilettanti ed esperti. Oltre a realizzare concorsi.

Spettacoli d’animazioni, statue e sculture di cioccolato invaderanno tutto il borgo.

West East South North — Obidos, Portugal

International Chocolate Festival in Obidos, Portugal

Fioritura ciliegi in Giappone

Uno spettacolo della natura.

La primavera arriva in Giappone e con lei l’incredibile esplosione della fioritura dei ciliegi che a poco a poco si estenderanno lungo tutta l’isola. E’ questo il periodo dell’anno in cui i giapponesi festeggiano l’hanami e in cui si riuniscono all’aria aperta per contemplare i colorati paesaggi in fiore dove il cielo si trasforma in un fitto tetto di fiori bianchi e rosa.

PensieriDifettosi

Il tappeto fiorito del Hitsujiyama Park

Sempre in Giappone

Con l’arrivo della stagione primaverile i visitatori potranno passeggiare lungo i sentieri per ammirare la distessa di fiori dalle tonalità rosa e bianche e lilla. Nelle giornate più limpide è possibile ammirare anche il Monte Fuji che si trova alle sue spalle.

Immagine incorporata

Carnevale d’Ungheria

Un’evento che si svolge da fine febbraio ad inizio marzo .

l Busójárás è un’importante tradizione folcloristica ungherese che ha luogo durante il periodo di Carnevale a Mohács, una piccola città nel sud dell’ Ungheria a ridosso del confine croato.

Questa festa unica nel suo genere consiste in sfilate di carri allegorici ed in particolare dei Busó, i personaggi tipici del Carnevale ungherese. In 2009 per la sua valenza storica e culturale è entrata a far parte dei patrimoni orali e immateriali dell’umanità UNESCO.

Mochas carnival

Songkran Festival Thailandia

Battaglie a colpi di gavettoni e pistole ad acqua, sfilate di carri floreali, parate con le statue di Buddha e grandi creazioni di pagode di sabbia: sono questi gli ingredienti del Songkran, l’attesissimo Capodanno thailandese che quest’anno si celebra dal 13 al 15 aprile con un nuova edizione del più grande festival d’acqua del mondo.

Il #Songkran in #Thailandia, #festa dell’acqua e #capodanno del calendario lunisolare #buddhista

Holi battaglia dei colori

Questo viaggio cade nelle date in cui si svolge la Festa di Holi, una delle più antiche celebrazioni hindu della stagione primaverile che coinvolge migliaia di persone. In tutto il Paese adulti e bambini aspettano questa ricorrenza che autorizza a lanciarsi reciprocamente addosso polvere colorata. L’atmosfera della festa, che si celebrerà dal 17 al 27 marzo, celebra l’arrivo della primavera e il trionfo del bene sul male. Un’esperienza incredibile che rimane davvero indelebile, e che ti fa entrare a contatto con la gente del posto.

#Honeymoon activity: visit the Holi Festival India | April Honeymoon Destinations

St. Patrick’s Festival

Fra gli eventi di marzo in vari paesi del mondo è possibile assistere ai tradizionali festeggiamenti di quella che è una festa di origine cristiana che si celebra in onore di San Patrizio, patrono dell’Irlanda. Il 17 marzo le celebrazioni vengono fatte anche nell’isola caraibica di Montserrat, in Canada, nel Regno Unito, in Australia, negli Stati Uniti d’America, in Argentina, in Nuova Zelanda e in Italia. Caratteristiche di questa festa è il colore verde e le sfilate per le vie cittadine, la musica e il divertimento

St Patrick's Festival, Ireland

Ne conoscete altri? Fatemi sapere nei commenti…..

A quale vi piacerebbe partecipare?

 [:in]

THERE ARE SO MANY BEAUTIFUL PLACES AND EVENTS IN THE WORLD NOT TO BE MISSED WITH THE ARRIVAL OF SPRING. UNIQUE EVENTS THAT WILL MAKE YOU WANT TO BOOK A TRIP.

PLACES AND EVENTS IN THE WORLD NOT TO BE MISSED WITH THE ARRIVAL OF SPRING

Paris and the book fair

It takes place from 15 to 18 March 2019. The Paris Book Fair is one of the most important cultural events in Europe. Every year in spring, on an area of ​​55,000 m² of the Porte de Versailles exhibition center. An excellent opportunity to visit the city of love.

Expédition au salon du livre de Paris - Une Pile de Livres

Taiwan lantern festival

It takes place from late February to early March. Every year the date varies …

The lantern festival enchants the skies of New Taipei, in Taiwan

For about ten days the citizens of Taiwan invade the illuminated streets and leave their lanterns inspired by the zodiac sign of the year in the sky.

Check out "Pingxi Sky Lantern Festival" in Taiwan

Stuttgart beer festival

A more popular festival that interests residents more than foreign tourists. During which the traditional beer carts, richly decorated, spin the musical groups and choirs from all over the region, in a cheerful and festive atmosphere.

Stuttgarter Frühlingsfest - Spring German beer festival

Amsterdam

Amsterdam in spring is a good travel idea for two beautiful events …

The first is that April 27 is celebrated like every year the King’s Day. It is the most famous national festival of Holland, which involves the whole city in the biggest street-party of the year.

The Koningsdag is officially the national celebration of the King’s birthday but it is above all a good excuse to party! The festivities take place throughout the Netherlands but it is in Amsterdam that the party is particularly lively and unrestrained, with the streets overflowing with orange crowds.

feast of the king

Hundreds of boats fill the canals with music. You can admire a riot of accessories, flags and gadgets strictly “orange”, the color of the monarchy.

The second reason is that from mid-March to mid-May you can attend the extraordinary Tulip Flowering in the Keukenhof park in Lisse

Keukenhof, Lisse, The Netherlands

Italy

With the arrival of spring some of the most famous Italian places become even more beautiful.

For example, in Sorrento , a coastal town in front of the Bay of Naples, it is decorated with the yellow of the Lemons that make nature even more vivid and the gulf spectacular.

OsitPositano (@ig_italia) on Instagram: "📷 @villabohemepositano. The name Positano has a fascinating origin linked to ..."

The five lands in Liguria with the flowering of spring, frame even better the splendid landscape of these villages overlooking the sea with the typical colored Ligurian houses.Spring in Manarola. 1 of the 5 wonderful villages of the Cinque Terre.

International Festival of Chocolate de obidos in Portugal

For about ten days the beautiful medieval village of Obidos, in Portugal , will host stalls, stages, exhibitions all in honor of chocolate. The restaurants invent original dishes and organize courses and cooking workshops for amateurs and experts. In addition to making contests.

Animations, statues and chocolate sculptures will invade the whole village.

West East South North - Obidos, Portugal

International Chocolate Festival in Obidos, Portugal

Cherry blossoms in Japan

A spectacle of nature.

Spring arrives in Japan and with it the incredible explosion of cherry blossoms that will gradually spread throughout the island. This is the time of year when the Japanese celebrate hanami and when they gather in the open air to contemplate the colorful flowering landscapes where the sky turns into a dense roof of white and pink flowers.

PensieriDifettosi

The flowery carpet of the Hitsujiyama Park

Still in Japan

With the arrival of the spring season, visitors will be able to walk along the paths to admire the stretch of pink and white and lilac flowers. On clear days it is also possible to admire Mount Fuji which lies behind it.

Embedded Image

Hungarian Carnival

An event that takes place from late February to early March.

l Busójárás is an important Hungarian folk tradition that takes place during the Carnival period in Mohács , a small town in southern Hungary near the Croatian border.

This unique festival consists of parades of allegorical floats and in particular of Busó, the typical characters of the Hungarian Carnival. In 2009, due to its historical and cultural value, it became part of the oral and intangible heritage of UNESCO humanity.

Mochas carnival

Songkran Festival Thailand

Water balloon and water pistol battles, parades of floral floats, parades with statues of Buddha and great creations of sand pagodas: these are the ingredients of Songkran, the highly anticipated Thai New Yearthat is celebrated this year from 13 to April 15 with a new edition of the largest water festival in the world.

The #Songkran in #Thailand, #festa of the water and #capodanno of the lunisolar calendar #buddhista

Holi color battle

This trip falls on the dates on which the Holi Festival takes place, one of the oldest Hindu celebrations of the spring season that involves thousands of people. Across the country, adults and children are waiting for this anniversary that allows them to throw each other colorful powder at each other. The atmosphere of the festival, which will be celebrated from 17 to 27 March, celebrates the arrival of spring and the triumph of good over evil. An incredible experience that remains truly indelible, and that makes you come into contact with the locals.

#Honeymoon activity: visit the Holi Festival India | April Honeymoon Destinations

St. Patrick’s Festival

Among the events of March in various countries of the world it is possible to witness the traditional celebrations of what is a feast of Christian origin that is celebrated in honor of St. Patrick, patron saint of Ireland. On March 17, celebrations are also held on the Caribbean island of Montserrat, in Canada, in the United Kingdom, in Australia, in the United States of America, in Argentina, in New Zealand and in Italy.Features of this festival are the green color and the parades through the city streets, music and entertainment

St Patrick's Festival, Ireland

Do you know others? Let me know in the comments … ..

Which would you like to participate in?[:]

Leave a Reply