[:it]Barcellona: le cose da non perdere assolutamente [:in]Barcelona: things not to be missed[:]

[:it]Barcellona: le cose da non perdere assolutamente [:in]Barcelona: things not to be missed[:]

[:it]

Tutte le cose da non perdere assolutamente in un viaggio a barcellona. Tutte le attrazioni, le più e le meno conosciute dai viaggiatori.

 

Barcellona: le cose da non perdere assolutamente

Dopo esserci stata ben 3 volte posso confermarvi che io a Barcellona mi trasferirei a vivere!

Barcellona è una di quelle città dalle infinite possibilità. Una città che ti conquista con i suoi tanti volti. Luoghi magici ricchi d’arte dovuti allinconfondibile passaggio di Gaudì. Strette vie che fanno parte di una realtà antica come quelle del barrio gotico, e poi invece stradoni che sembrano quelli di una grande metropoli come lAvinguda diagonal e il passaig de gracia. Il mare e la vita che si respira nei dintorni delle sua spiaggia la barceloneta è unica. Qui, non si avverte altro che libertà serenità e gioia di vivere. Barcellona ti conquista anche per le sue meravigliose terrazze panoramiche da cui ammirare la città e la possibilità di sfiorarne i tetti con la sue elettrizzante teleferica…. luoghi dove sentir battere emozioni uniche come la fontana magica e il Tibidabo. Questo è un assaggio di quello che ci si trova davanti in un viaggio a Barcellona. Oltre ovviamente alla popolazione sempre sorridente e grintosa. Oltre al cibo alla cucina di mare e i mille sapori e colori dei suoi famosi mercati, in primis quello della Boqueria.

Barcellona è una città con un clima sempre mite e ricca quindi di tantissime attrazioni, così tante che ho deciso di elencavele quasi tutte. Qui sotto troverete quelle più note e quelle che conoscono solo le persone che ci vivono ma che meritano tutte di essere viste!

Inoltre se vi trovate a Barcellona il 15 agosto non potete mancare al Festival di Gracia una festa ultra divertente e colorata in cui mi sono trovata quest’anno e che mi ha divertito tantissimo! Potete vedere qui nel mio articolo dedicato, di cosa si tratta: https://www.littlelooks.it/ferragosto-a-barcellona/

Ecco le cose da non perdere assolutamente a Barcellona:

La sagrada familia

Il simbolo di Barcellona è la maestosa e unica nel suo genere, opera di Gaudì. Una bellezza unica fuori e al suo interno! Anche qui vi consiglio di prenotare i biglietti online a causa delle code interminabili!

Parc guell

Creato sempre da gaudi, Al suo interno troverete un parco con una zona gratuita e una zona a pagamento dove sono incluse le migliori attrazioni del parco tra cui questa meravigliosa vista sulla terrazza panoramica.

Vi consiglio di prenotare online la vostra visita al parco per evitare code ma sopratutto per non rischiare il sold out.

Ecco qui dove prenotare:

https://visitare.barcelona.ticketbar.eu/it/attrazioni/park-guell-salta-la-fila-/ https://www.parkguellonline.cat/pg_muslinkIII/venda/index.jsp?lang=3&nom_cache=PARC&property=PARC

Ci potete arrivare con il bus 24, che vi lascerà proprio li davanti

La Cripta Guell

Opera incompleta di Antoni Gaudi, è meno nota ma sicuramente da vedere.

Cripta Guell

Palau de musica catalana

La sede della società corale della Catalogna, dove si svolgono concerti e iniziative. Ed è aperto ai visitatori tutto l’anno. È un importante esempio del modernismo catalano, ed è stato concepito comegiardino della musica”. Impossibile spiegarvi la bellezza interna ed esterna di questo palazzo.

 

Quartiere gracia

Il quartiere Gracia l’ho scoperto grazie alla festa de major de Gracia di ferragosto. Potete trovare info sulla festa qui: https://www.littlelooks.it/ferragosto-a-barcellona/ Un quartiere vivo, dove vi consiglio di passare qualche ora, pieno di negozi, bar e ristoranti. Un quartiere frizzante e diverso dai soliti itinerari.

Eccomi alcune foto della festa de major de gracia e video

L'immagine può contenere: 1 persona

Casa vicens

Fù la prima opera importante di Gaudì e si trova nel quartiere gracia.

El Born

Un altro quartiere da non perdere che va oltre i classici itinerari turistici.

Oggi il Born è uno dei quartieri più artistici e alla moda di Barcellona, un labirinto di strade con bar, botteghe e piazzette.

Strolling in El Born ~ C/ Montcada, Barcelona More

Barceloneta

Non è solo una spiaggia, è il luogo dove tutti vogliono essere per sentirsi liberi di divertirsi, giocare, ballare, rilassarsi e mangiare in uno dei tanti locali.

il porto e il Maremagnum

Il porto è un isola bellissima dove passeggiare e dove raggiungere il bellissimo centro commerciale Maremagnum sospeso nell’acqua.

Image result for maremagnum

 

La Rambla

La via più conosciuta di Barcellona è proprio la Rambla, Il famoso viale alberato dove acquistare souvenir e dove imbattersi nei famosi artisti di strada.

Las Ramblas - Barcelona Miró mozaik (Catalunya - Catalonia)

Image result for viale la rambla

Mercato boqueria e mercato di santa caterina

Una tappa imperdibile nella ramblas è proprio il mercato della boqueria. Caratterizzato da banchetti affascinanti e colorati, è il mercato più grande e scenografico della spagna.

Among the 100 best city restaurants in the world: El Quim de la Boquería, a stall in #Barcelona's Boquería market. #Spain #food

la boqueria

When visiting the Market of la Boqueria in Barcelona be ready to enjoy an incredible contrast between colors & activity. Discover why Mediterranean cuisine is internationally known due to its ingredients, the best products from Catalonia in one place. You are guaranteed to have a memorable experience!

Il Mercato de Santa Caterina è invece meno conosciuto ma da non perdere!

Related image

Fontana magica

Quando mi hanno detto che tutta la gente si riuniva ogni sera alle 9.30 davanti a questa fontana per vedere lo spettacolo, non capivo il perchè e sopratutto finché non mi sono trovata realmente li in mezzo, non immaginavo quanta gente venisse a vederla! Non potete immaginare l’emozione che si prova guardando questo meraviglioso spettacolo in una cornice da sogno, con sottofondi musicali tra i più belli del panorama internazionale. Indescrivibile! Sembra di avere il mondo tra le mani la felicità nelle mani in un piccolo momento…..

Teleferica del Montjuic

Una delle cose più elettrizzanti da fare a Barcellona secondo me è proprio salire su questa teleferica dove sembra di volare sopra la città e ammirare un panorama unico!

Bergbahn zum Montjuïc - Funicular del Montjuïc de fcristy - Barcelona, Catalonia.

Casa battlò e Casa Milà

Non hanno bisogno di presentazioni si trovano entrambe in Passeig de gràcia. E sono visitabili al loro interno.

Casa Mila by AlbertPhoto , via 500px

Centro commerciale Gran Via

Un centro commerciale dal design particolare. Sembra di trovarsi all’interno di una nave! Da vedere..

Al suo interno negozi dei brands e marchi più famosi.

Related image

Tibidabo

Il parco divertimenti che sorge sulla collina della città e dove erge maestoso il tempio espiatorio del Sacro Cuore di Gesù.

The Sagrat Cor church on top the Tibidabo mountain in Barcelona.

Image result for tibidabo barcelona

Labirinto di Horta

Unaltra attrazione insolita e divertente che potete trovare a Barcellona….

Labirinto di Horta

Arena de Barcelona

In plaza d’Espana a due passi dalla fontana magica, troviamo la meravigliosa arena di Barcellona, una volta tempio delle corride, ora centro commerciale con più di 100 negozi, una terrazza panoramica, un cinema, una sala concerti e spettacoli e il museo del rock.

Related image

Passaig de Gracia e Avinguda Diagonal

Sono le vie più grandi dello shoppingin Passaig de Gracia si trovano le celebri case di Gaudì, negozi dei migliori marchi. In Avinguda Diagonal troverete anche molti negozi per la casa e l’arredamento, el corte inglès, il centro commerciale diagonal mar dove si trova il negozio: primark.

Related image

Related image

El nacional

In Passaig de Grecia, all’interno di una vietta prima di casa Milà, venendo da piazza Catalunya, trovate questo splendido ristorante, il tempio gastronomico di Barcellona! dove potete provare un’esperienza gastronomica incredibile con prodotti della tradizione spagnola e di alta qualità , con differenti aree di ristorazione, bar e spazi in una cornice dal design incredibile !! Vi consiglio anche solo di entrare e vederlo senza per forza consumare, perchè merita una visita.

Related image

Related image

Related image

Barrio Gotico e la cattedrale

Ebellissimo perdersi tra le vie del Barrio gotico di Barcellona, il quartiere più antico della città, con le sue vie strette di ciottoli circondate da mura, i suoi negozi, per arrivare fino alla sua Cattedrale. Rimarrete colpiti dal suo fascino.

Related image

Related image

Placa Catalunya e plaza Reial

Plaza Catalunya collega la Ramblas con il Passaig de Gracia, una bellissima piazza centro dei collegamenti più importanti e con al suo centro la famosa El corte Inglès.

Image result for placa catalunya

Plaza Reial invece rimane dietro la Ramblas, la consiglio di vedere perchè è davvero molto bella e caratteristica.

Related image

 

The bunkers

Un altra splendida terrazza panoramica di Barcellona, meno conosciuta ma con una vista mozzafiato sulla città e che vi permetterà di fare delle foto pazzesche!

Image result for the bunkers barcelona

Parco della Ciutadella

Consiglio inoltre di visitare il vero polmone verde della città. Un parco dove è possibile fare molteplici attività e all’interno troverete anche lo zoo. Un posto davvero rilassante. Nella foto la cascata monumentale del parco.

Image result for parc de la ciutadella

Bene amici spero di avervi dato tanti spunti e giusti consigli per il vostro itinerario di viaggio a Barcellona!! Fatemi sapere cosa ne pensate e quali sono i vostri luoghi preferiti!!

Buon viaggio!!

 

 

 

 [:in]

All things not to be missed on a trip to Barcelona. All the attractions, the most and least known by travelers.

Barcelona: things not to be missed

After having been there 3 times I can confirm that I moved to Barcelona to live!

Barcelona is one of those cities with endless possibilities. A city that conquers you with its many faces. Magical places rich in art due to the unmistakable passage of Gaudì. Narrow streets that are part of an ancient reality such as those of the Gothic barrio, and then instead streets that look like those of a large metropolis like the Avinguda diagonal and the passig de gracia. The sea and the life that is breathed in the surroundings of its beach the barceloneta is unique. Here, there is nothing but freedom, serenity and joy of life. Barcelona conquers you also for its marvelous panoramic terraces from which to admire the city and the possibility to touch its roofs with its electrifying cableway …. places where you can hear unique emotions like the magic fountain and the Tibidabo. This is a taste of what is in front of us on a trip to Barcelona. In addition, of course, to the always smiling and gritty population. In addition to sea food and the thousand flavors and colors of its famous markets, above all that of Boqueria.

Barcelona is a city with an always mild and rich climate of many attractions, so many that I decided to list almost all of them. Below you will find the best known and those that only know the people who live there but who deserve all to be seen!

In addition, if you are in Barcelona on August 15, you can not miss the festival of Gracia an ultra fun and colorful party in which I found myself this year and that I enjoyed so much! You can see here in my dedicated article, what it is: https://www.littlelooks.it/ferragosto-a-barcelona/

Here are the things you should not miss in Barcelona:

La sagrada familia

The symbol of Barcelona is the majestic and unique of its kind, the work of Gaudi. A unique beauty outside and inside! Here too I recommend you book tickets online because of the endless queues!

Parc guell

Always created by gaudi, Inside you will find a park with a free zone and a paid area where the best attractions of the park are included including this wonderful view on the panoramic terrace.

I advise you to book online your visit to the park to avoid queues but especially not to risk the sold out.

Here is where to book:

https://visitare.barcelona.ticketbar.eu/en/attractions/park-guell-salta-la-fila-/

https://www.parkguellonline.cat/pg_muslinkIII/venda/index.jsp?lang=3&nom_cache=PARC&property = PARC

You can get there by bus 24, which will leave you right in front of you

The Guell Crypt

Incomplete work by Antoni Gaudi, it is less known but certainly worth seeing.

Cripta Guell

Palau de Catalan music

The headquarters of the choral society of Catalonia, where concerts and initiatives are held. And it is open to visitors all year round. It is an important example of Catalan modernism, and has been conceived as agarden of music”. The interior and exterior beauty of this building can not be explained.

Gracia district

I discovered the Gracia district thanks to the feast de major de Gracia in mid-August. You can find info on the party here: https://www.littlelooks.it/ferragosto-a-barcelona/ A lively neighborhood, where I recommend spending a few hours, full of shops, bars and restaurants. A district sparkling and different from the usual itineraries.

Here are some photos of the party de major de gracia and video

Casa vicens

It was the first important work of Gaudi and is located in the Gracia district.

El Born

Another unmissable neighborhood that goes beyond the classic tourist itineraries.

Today Born is one of the most artistic and fashionable neighborhoods of Barcelona, ​​a maze of streets with bars, shops and squares.

Strolling in El Born ~ C/ Montcada, Barcelona More

Barceloneta

It’s not just a beach, it’s the place where everyone wants to feel free to have fun, play, dance, relax and eat in one of the many clubs.

the port and the Maremagnum

The port is a beautiful island where you can walk and reach the beautiful Maremagnum shopping center suspended in the water.

Image result for maremagnum

La Rambla

The most famous street in Barcelona is the Rambla, the famous tree-lined avenue where to buy souvenirs and where to meet the famous street artists.

Image result for viale la rambla

Boqueria market and Santa Caterina market

An unmissable stop in the ramblas is the Boqueria market. Characterized by fascinating and colorful banquets, it is the largest and most spectacular market in Spain.

When visiting the Market of la Boqueria in Barcelona be ready to enjoy an incredible contrast between colors & activity. Discover why Mediterranean cuisine is internationally known due to its ingredients, the best products from Catalonia in one place. You are guaranteed to have a memorable experience!

Among the 100 best city restaurants in the world: El Quim de la Boquería, a stall in #Barcelona's Boquería market. #Spain #food

la boqueria

Il Mercato de Santa Caterina è invece meno conosciuto ma da non perdere!
Related image
Fontana magica
Quando mi hanno detto che tutta la gente si riuniva ogni sera alle 9.30 davanti a questa fontana per vedere lo spettacolo, non capivo il perchè e sopratutto finché non mi sono trovata realmente li in mezzo, non immaginavo quanta gente venisse a vederla! Non potete immaginare l’emozione che si prova guardando questo meraviglioso spettacolo in una cornice da sogno, con sottofondi musicali tra i più belli del panorama internazionale. Indescrivibile! Sembra di avere il mondo tra le mani la felicità nelle mani in un piccolo momento…..

Montjuic cableway

One of the most exciting things to do in Barcelona in my opinion is just get on this cable car where it seems to fly over the city and admire a unique view!

Bergbahn zum Montjuïc - Funicular of Montjuïc de fcristy - Barcelona, ​​Catalonia.

Casa battlò and Casa Milà

They do not need presentations to be found both in Passeig de gràcia. And they can be visited inside them.

Casa Mila by AlbertPhoto, via 500px

Gran Via shopping center

A shopping center with a particular design. It seems to be inside a ship! To be seen..

Inside it stores of the most famous brands and brands.

Related image

Tibidabo

The amusement park that rises on the hill of the city and where the expiatory temple of the Sacred Heart of Jesus rises majestically.

The Sagrat Cor church on the Tibidabo mountain in Barcelona.

Image result for tibidabo barcelona

Horta’s labyrinth

Another unusual and fun attraction you can find in Barcelona ….

Horta's labyrinth

Arena de Barcelona

In plaza d’Espana, a stone’s throw from the magic fountain, we find the marvelous arena of Barcelona, ​​once a bullfighting temple, now a shopping center with more than 100 shops, a panoramic terrace, a cinema, a concert hall and shows and the museum of rock.

Related image

Passaig de Gracia and Avinguda Diagonal

These are the biggest shopping streets … in Passaig de Gracia there are the famous Gaudì houses, shops of the best brands. In Avinguda Diagonal you will also find many shops for the home and the furniture, el corte inglés , the mall diagonal mar where the shop is located: primark .

Related image

Related image

El nacional

In Passaig de Grecia, you will find this splendid restaurant, the gastronomic temple of Barcelona, ​​inside a small square before Casa Milà, coming from Plaza Catalunya! where you can try an incredible gastronomic experience with products of the Spanish tradition and high quality, with different restaurant areas, bars and spaces in an incredible design frame !! I also recommend you just enter and see it without necessarily consume, because it is worth a visit.

Related image

Related image

Related image

Barrio Gotico and the cathedral

It is beautiful to get lost in the streets of the Gothic Barrio of Barcelona, ​​the oldest district of the city, with its narrow cobblestone streets surrounded by walls, its shops, to get to its Cathedral. You will be impressed by its charm.

Related image
Related image

Placa Catalunya and plaza Reial

Plaza Catalunya connects the Ramblas with the Passaig de Gracia, a beautiful central square of the most important connections and with its center the famous El corte Inglès.

Image result for placa catalunya

Plaza Reial instead remains behind the Ramblas, the advice to see why it is really very beautiful and characteristic.

Related image

The bunkers

Another wonderful panoramic terrace in Barcelona, ​​less known but with a breathtaking view of the city and that will allow you to take some crazy photos!

Image result for the bunkers barcelona

Ciutadella Park

I also recommend visiting the city’s real green lung. A park where you can do multiple activities and inside you will also find the zoo. A really relaxing place. In the photo the monumental waterfall of the park.

Image result for parc de la ciutadella

Well friends, I hope to have given you many ideas and right advice for your travel itinerary in Barcelona !!Let me know what you think and what are your favorite places !!

Have a good trip!!

 

 [:]

Leave a Reply